Go Back   Vega - Metin2 Forum , Minecraft Forum , PUBG Forum , Oyunlar > Online Oyunlar > Valorant Forum > Valorant Oyun Rehberi

Foruma giriş sorunları , reklam ve diğer konular için postmaster@forumexe.com
smm panel reseller hosting vds kiralama

Valorant Hakkında Bilinmesi Gerekenler


Vega - Metin2 Forum , Minecraft Forum , PUBG Forum , Oyunlar sitesindeki Valorant Oyun Rehberi - kategorisi altındaki Valorant Hakkında Bilinmesi Gerekenler isimli konuyu görüntülemektesiniz.


Kullanıcı Etiket Listesi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
  #1  
Alt 03.09.2020, 21:40
Kurtuvaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yönetici
 
Üyelik tarihi: May 2014
Yaş: 21
Mesajlar: 316
Standart Valorant Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Beta sürecindeki deneyimlerimi paylaştığım yazının ardından Riot Games’in FPS girişimine derin bir bakış atma vaktinin geldiği hepimiz bilmekteyiz. Bu kez oyunun yaptığı doğrulara ve yanlışlara hep birlikte bakalım.Öncelikle Valorant’ın resmi versiyonunun, beta süreci ile olan farkından bahsetmek gerekir. Aslına bakarsanız birkaç ufak düzenleme dışında çok fazla değişim görülmedi. Bu düzenlemelerden en çok dikkatimizi çeken ise karakter seçme ekranındaki şık animasyonlar eklendi.Bildiğiniz üzere Valorant duyurulduğu ilk günden beri CS:GO ve Overwatch ile kıyaslanmakta. Oyunun rekabetçi bir FPS olduğu düşünüldüğünde bu karşılaştırmaların doğru olduğu su götürmez bir gerçektir. Fakat, daha önce de belirttiğimiz gibi Valorant’ı Apex Legends’a daha çok benzetiliyor.


Valorant’ın Apex Legends’a olan benzerliği de buradan gelmekte. Oyun, rekabetçi FPS türünü sevenlerin yıllardır hayalini kurduğu pek çok şeyi beraberinde getirmekte.Bu değişken, sunucunun ne sıklıkta objeleri güncellediğini gözler önüne gösterilmekte. Bazı oyunlarda zaman zaman attığınız merminin gitmediğini fark etmeniz, bahsettiğim “tick rate” ile alakalıdır.


Valorant’ın resmi tanıtımında paylaşılan bilgiler arasında en dikkat çekici olan şeylerden biri de bu “tick rate” dikkat çekmekte. Oyunun ilk anından başlayarak 128 tick rate’li sunucular ile oynanacağını açıklayan Riot Games, pek çoğumuzu mutlu ettiği görülüyor. Standart bir CS:GO sunucusunun 64 tick rate’e sahip olduğunu da belirtildi. Valorant’ın bu değişkeni “ESEA” ya da “Faceit” gibi üçüncü parti firmalardan destek almadan yapması da oldukça belli. Yani bir süredir tüm topluluğun istediği şeye cevap Valorant ile geldi.Ufak ama bir diğer önemli etken de sunucu ping’leri. Bildiğiniz üzere Riot’un ülkemizde sunucuları bulunuyor ve Valorant da bu sunuculardan barınıyor. Rekabetçi FPS oyunlarda bu verilerin ne kadar önemli olduğunu söylemeye gerek yoktur. 128 tick rate’li ve 18 pingli sunucularda bu kadar pürüzsüz bir oyunu oynamak büyük başarı.
Valorant’ın aldığı en büyük eleştirilerden biri grafikleridir. Oyunun rakiplerinin aksine çok daha hantal animasyonlar kullandığı herkes tarafından söylenilmekte. Hatta zaman zaman bazı kaplamalar gözünüzü rahatsız edebilmekte. Fakat bu durumun oyun içerisinde pozitif bir ortam yarattığını düşünülmemekte.


Şöyle düşünün: elinizdeki bilgisayar ile CS:GO’yu 30 FPS’te oynuyorsunuz. Çok daha iyi bir sistemi olan rakibinizi ortadan kaldırdığınızda, sisteminiz yüzünden neredeyse imkansız hale gelebiliyor. Fakat Valorant’ta böyle bir durum söz konusu değil. Yani birini vuramadığınızda killin gerçekten tetiği çeken kişide, yani sizde olduğunu fark ediyorsunuz. İsabet yeteneğinin gün geçtikçe geliştiğini fark etmek, oyun başında geçirdiğiniz saatleri çok daha anlamlı kılıyor kesinlikle.Fakat ciddi anlamda korkutan bir durum söz konusu. Riot’un en çok eleştirildiği yönü her daim karakterlere bir denge getirememeleri olmuştur. Yeni çıkan karakterleri değiştiriyorlar, eski karakterler ise yeni halleri ile zaman zaman işe yaramıyor.


Bu tarz rekabetçi oyunlarda en ufak dengesizlikler, oyunun tüm mekaniklerinin değişmesine sebep olabilir. Örneğin beta sürecinde çıkış yapan Raze, bir anda herkesin nefret ettiği bir karaktere dönüştü. Riot gün geçtikçe Raze’i nerf’lemiş olsa da artık beta sürecinde olmadığımızı hatırlatmakta faydası var. Yani ciddi bir dengesizlik, milyonlarca kişinin oyununu etkilemekte.Tabii LoL’ün halihazırda yüzlerce şampiyona sahip olduğunu da unutmamak gerekiyor. Yani bu kadar karakter arasında birbirleri ile çakışan isimler olması mümkün. Valorant’ın şimdilik çok az karakteri bulunmakta fakat bunun genişleyeceği de kessin bir sonuç.Valorant, resmi çıkışı ile birlikte yeni bir haritaya daha kavuşmuş olsa da bence bu sayı hala yetersizdir. Standart oyuncu gözüyle bakıldığında yetersiz kalan haritaların oyuncuları etkileyeceğini düşünüyorum. Bildiğiniz üzere Riot bu konuya çok önem veriyor ve profesyonel maçlarda bunun eksikliği hissedilmemekte.



Fakat haritaların genel tasarımları gerçekten dikkat çekmekte. Hatta şahsen haritalardaki ışınlanma özelliğini oldukça beğeniliyor. Tüm haritalarda bulunan bu sistem sayesinde basmaya çalıştığınız bölgeden sonuç alamadığınızda hızlıca rotasyon yapabilirsiniz. Işınlanma esnasında sesiniz tüm haritadan duyulduğu için, oyun içerisindeki heyecan dahada yükseliyor. Yani burada risk/ödül sistemi devreye girmekte Buna ek olarak şimdilik oyunda sadece iki mod bulunmakta. Aklıma takılan bir diğer eksik de henüz oyunun botlara karşı oynanamıyor olması örneğin oyunda oyuncu eksiği olduğunda bazen çok geç karşılaşma bulunabilmekte. Yani evet, bir alıştırma bölgesi mevcut fakat yoğun Valorant maratonlarından önce eli ısıtmak adına botlarla bir maç yapmak fena değil.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


 buy steroids usa
~ Vegaforum Yönetimi ~
Onursal Deneme Mod. Moderatör Süper Moderatör Moderatör Sorumlusu Yetkili Admin Katehol
Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 DMCA.com Protection Status
2008-2020 © Forumexe Lisanslı Bir Markadır Tüm İçerik Hakları Saklıdır ve İzinsiz Kopyalanamaz, Dağıtılamaz.

5651 Sayılı yasaya göre, forumexe forumunda tüm üyeler yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
Üyelerin mesajlarından doğabilecek sorunlardan forumumuz sorumlu değildir.
gaziantep web tasarım etil alkol smm panel instagram takipçi satın al instagram beğeni satın al twitter takipçi satın al

We Google